<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d11938511\x26blogName\x3dVjay\x27s+club\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://vjockey.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://vjockey.blogspot.com/\x26vt\x3d2063663167565333136', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Vjay's club

Thursday, June 29, 2006

Ψηφιοποίηση τώρα!

Πως θα ανταποκριθεί η Ελλάδα στις νέες τεχνολογίες;
Γ.Π.: Καταρχάς έχουμε ένα μεγάλο θέμα: να συντηρήσουμε κάποιες ταινίες που κινδυνεύουν να καταστραφούν. Έχουν το πρόβλημα και οι Αμερικανοί. Κινδυνεύει να σβηστεί ακόμα και ο Ταξιτζής.

* * *


Διαβάζοντας τη συνέντευξη του νέου προέδρου του ελληνικού κέντρου κινηματογράφου, Γιώργου Παπαλιού, στο καινούριο LifO, στέκομαι σε αυτή τη μικρή παράγραφο που αφορά κάτι πάρα πολύ σημαντικό, το οποίο δεν έχει εκφραστεί ποτέ σχεδόν δημοσίως από κανέναν.

Αν αναλογιστεί κανείς τη δουλειά που έχει γίνει στην Αμερική με το Prelinger Archive, το οποίο περιέχει σε ψηφιακή μορφή υψηλής ανάλυσης και πολλαπλών format (ελεύθερο για κατέβασμα), αρχειακό οπτικό υλικό από "ephemera" από το 1920 - 1970, στην Ελλάδα τα πράγματα είναι είναι λίγο πίσω (το ξέρω η έκφραση είναι μπαναλαρία...).

Δεν προσπαθώ να το παίξω οπτικοακουστικός τυφλοπόντικας, αλλά θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό για μια χώρα να διαθέτει σε ψηφιοποιημένη μορφή την οπτική της κουλτούρα - εκτός από τις ταινίες που σαπίζουν σε ράφια dexion υπόγειων αρχείων, στις οποίες αναφέρεται ο Παπαλιός.

Και για να γίνω πιο σαφής, θα πρέπει να ψηφιοποιηθεί οτιδήποτε έχει γυριστεί σε celluloid (αυτό το τόσο ευαίσθητο και textured μέσο) από τότε που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα (1910; 1920;) μέχρι και την εισαγωγή των βίντεο φορμάτ BETA και VHS.

8 Comments:

Blogger cyrusgeo said...

Στην αρχή διάβασα την πρώτη σου πρόταση ως: "Πώς θα αντισταθεί η Ελλάδα στις νέες τεχνολογίες;"

Αμέσως συνειδητοποίησα ότι την διάβασα λάθος.

Και, αμέσως μετά, κατάλαβα ότι είχα δίκιο...

8:23 PM  
Blogger enteka said...

εννοείται πρέπει να ψηφιοποιηθούν - όπως και όλο το αρχείο της ερτ, κατά τη γνώμη μου. Κάθε τόσο διαβάζω ότι διάφορες υπερεκπομπές που ήταν στο αρχείο τους είχαν σβηστεί για να γράψουν ποδοσφαιρικούς αγώνες ή πολιτικές ομιλίες.
:)

5:46 PM  
Blogger Zpi said...

Ακριβώς αυτό ήθελα να γράψω κι εγώ, για το χαμένο αρχείο της ΕΡΤ. Spyro αγκόρι μου ασούμε λυπάμαι άλλα από ότι ημι-γνωρίζω η μπέμπα δεν πρόκειται να μεγαλώσει με Νιλς Χόλγκερσον.
Δε γνωρίζω ποιες ακριβώς απώλειες υπάρχουν, είχα ακούσει πάντως κάποτε ότι χάθηκε υλικό επειδή οι ειδήμονες της ΕΡΤ είχαν αποφασίσει να επανεγγράψουν νέο staff σε παλαιότερες βιντεοκασέτες

2:25 AM  
Blogger cyrusgeo said...

Ξέρω σίγουρα ότι έχουν χαθεί ηχογραφήσεις της Κάλλας.

11:42 AM  
Blogger vague tourist said...

Εμένα μου άρεσε αυτό για την καλύτερη ελληνική ταινία... της γυναίκας του!!!

12:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tίποτα δε σού ξεφεύγει λουγκρίτσα Ηλία. Μόνο όσες μαλακίες γράφει η ΑV

6:27 PM  
Blogger vague tourist said...

Φιλιά στη φαλακρή.

11:21 PM  
Blogger spyros said...

Τώρα το είδα...

10:32 AM  

Post a Comment

<< Home