<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d11938511\x26blogName\x3dVjay\x27s+club\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://vjockey.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://vjockey.blogspot.com/\x26vt\x3d2063663167565333136', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Vjay's club

Thursday, February 09, 2006

Comme des Garçons

Καλή είναι η ιδέα των Guerilla Stores που ανοίγουν σαν μανιτάρια μετά από βροχή σε αποκεντρωμένες περιοχές των διαφόρων μεγαλουπόλεων (Βερολίνο, Ρέικιαβικ, Κολωνία, Σιγκαπούρη) ανά την υφήλιο. Έχει πλάκα να μπαίνεις σε ένα πρώην χασάπικο και να βλέπεις την haute couture να κρέμεται από τα τσιγκέλια, σαν να πρόκειται να ψωνίσεις με το κιλό (ή με το δράμι) ή να βλέπεις τα ντε πιες ανάμεσα σε Νίτσε και Βιντκεστάιν, όπως γίνεται στο κατάστημα του Βερολίνου που ήταν παλιό βιβλιοπωλείο.

Το όλο εγχείρημα βασίζεται στο πάλαι ποτέ guerilla marketing που χαρίζει hype και δημοσιότητα από στόμα σε στόμα στο προϊόν (a.k.a. "low budget") και υπόσχεται να βγάλει τους καταναλωτές από τη βαρεμάρα του shopping.

Μέχρι εδώ καλά. Στην Αθήνα εγκαινιάστηκε στο χώρο του Bios το αντίστοιχο 'αντάρτικο' μαγαζί. Στην Αθήνα που δεν υπάρχουν ακόμα βαριεστημένοι καταναλωτές, όπως φαίνεται από τα νούμερα προσέλευσης στο The Mall. Στην Αθήνα που οι... trendy φατσούλες έχουν συνήθως το ένα φρύδι δυό πήχεις πάνω απ' το άλλο. Στην Αθήνα που σε θέματα εικόνας, περιτυλίγματος και κατανάλωσης είναι (ακόμα) βαθιά συντηρητική.

Ίσως σε 5 χρόνια...

9 Comments:

Blogger newManifesto said...

εμένα ο φίλος μου ο γιωργάκης δεν κράτησε την υπόσχεσή του και δεν μ έχει πάει ακόμα :<

5:27 PM  
Blogger spyros said...

:-) Να του τραβήξεις το αυτί!

Πάντως είχε γέλιο το πως παρουσιάστηκε από κάποια περιοδικά η όλη φάση!

Hasta la VISA

5:34 PM  
Blogger newManifesto said...

για λέγε γιατί δεν διαβάζω περιοδικά τελευταία

όσο για το VISA φιλοσοφία είναι αυτή να μη την πληρώσεις?

5:42 PM  
Blogger spyros said...

Τα εγκαίνια του ήταν για μερικές μέρες το talk of the town. To "E" (όχι αυτό, το άλλο της Ελευθεροτυπίας) έλεγε κάτι για τις "trendy φατσούλες" του post.

5:49 PM  
Blogger Ελένη said...

Ας γράψουμε και κάτι σοβαρό στη ζωή μας. Πρώτα-πρώτα, μην μου βρίζετε την Αθήνα, εκτός αν ζείτε Θεσσαλονίκη οπότε κατανοώ το δράμα σας. :-)

Δεύτερον, για να καταλάβω, τί θαυμάζουμε τώρα; Το low budget marketing? Το guerilla marketing ήταν "η μεγάλη θεία" του PR στην Αμερική που αυτή τη στιγμή rules και κάνει το μεγάλο παιχνίδι παντού χρησιμοποιώντας *και* το blogging.

Κάποιος απόψε στην Αθήνα, θα πιεί σαμπάνια. :-)

8:11 PM  
Blogger spyros said...

Κατ' αρχάς να σ' ευχαριστήσω που αναγνωρίζεις την έλλειψη σοβαρότητάς μου. Συνεχίζω.
Ζω στην Αθήνα 31 βιτσιόζικα χρόνια και δεν μου κάνει εντύπωση, πλέον, τίποτα. Αλλά και στη Θεσσαλονίκη να ζούσα δεν πιστεύω ότι θα υπήρχε κανένα "δράμα" προς κατανόηση.

Από εκεί και πέρα απλά το ανέφερα σαν μια καλή ιδέα. Το μάρκετινγκ είναι γεμάτο από παρόμοιες καλές ιδέες που στοχεύουν στο πορτοφόλι του "βαριεστημένου" καταναλωτή (το ίδιο είναι που τον βαφτίζει βαριεστημένο). Το μάρκετινγκ είναι ένας χαμαιλέοντας άρα παίρνει διάφορες μορφές. Το μάρκετινγκ ξέρει ανάγνωση, άρα ξέρει να διαβάζει το προχώ. (Εάν μπορεί να θεωρηθεί προχώ κάτι που έχει διατυπωθεί το 1982). Αυτονόητα πράγματα, δηλαδή. Τέλος, δεν νομίζω ότι θαυμάζω τίποτα με το κείμενό μου, πόσο μάλλον την κίνηση να ανοίξει ένα τέτοιο μαγαζί στην Αθήνα.
Εκτός, βέβαια, αν "διάβασα" λάθος το comment σου, οπότε γελάμε εδώ
[χα, :-)] και συνεχίζουμε να κοιτάμε τ' αστέρια. Merci.

10:46 AM  
Anonymous Aris Velouchiotes said...

Δεν υπάρχει "αντάρτικο" και εναλλακτικό φόρεμα με 800 Ευρώ.

7:06 PM  
Blogger spyros said...

Τι να πω; Νομίζω ότι ο καπετάν-Αρης με κάλυψε.

3:18 PM  
Blogger lazopolis said...

Η ερώτηση είναι μία: τα ρούχα λένε τίποτα; Από οτι μου είπαν γνωστοί (μου) θαμώνες του bios δε λένε μια. Τα υπόλοιπα είναι μαρκετινγκ, όντως.

Έχετε διαβάσει το pattern recognition του gibson; Εκεί τα chat rooms και η video art είναι ο στόχος του guerilla marketer που πληρώνει αβέρτα για την χειραγώγησή τους. Το guerilla marketing δε χρειάζεται να είναι φτηνό, αν μπορεί να είναι υπερ-επιτυχημένο.

1:59 PM  

Post a Comment

<< Home