<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d11938511\x26blogName\x3dVjay\x27s+club\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://vjockey.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://vjockey.blogspot.com/\x26vt\x3d2063663167565333136', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Vjay's club

Tuesday, August 30, 2005

Scarlet for me, scarlet for you...

Something's gotten hold of my heart
Keeping my soul and my senses apart
Something's gotten into my life
Cutting its way through my dreams like a knife...


Γειά σας! Είμαι το Vjάκι και είμαι κοριτσάκι! Γεννήθηκα με καισαρική τομή τη Δευτέρα 29 Αυγούστου, στις 13:35. Είμαι 3.6 kg και προτιμώ το θηλασμό από το ξένο γάλα. Ακόμα δεν έχω ανοίξει τα μάτια μου, αλλά στέλνω τα χαιρετίσματά μου σε όλη τη blogόσφαιρα! (Αμάν ρε μπαμπά! Μ' έπρηξες!)

Sunday, August 21, 2005

Άδεια Πατρότητας

Το δικό μας καλοκαίρι ξεκινά όπου νά 'ναι, αφού ελάχιστες πια μέρες μας χωρίζουν από εκείνη.
Φεύγοντας τακτοποίησα (ξεσκουλήκιασα και ξαράχνιασα) λίγο το Vjay's Club.

Στο επαν-αναγιγνώσκειν λοιπόν, με φωτογραφίες και λεπτομέρειες.

Έως τότε, peace!

(από μακριά ακούγεται το Midnight Summer's Dream, των Stranglers: Wake up on a good day / And the world feels wonderful / Midnight summer dream has me in its spell.)

Saturday, August 20, 2005

It’s the first day...

…of the rest of your life!
Timo Maas ft. Brian Molko



Βιαζόμαστε. Πρέπει να φύγουν όλα από μέσα μας. Να της αφήσουμε χώρο να αναπνεύσει. Να της δείξουμε πόσο τυχερή είναι που τα κοσμικά ζάρια την έφεραν σ’ εμάς.
Να την πάρουμε από το χέρι και ν' ανέβουμε μαζί στο rollercoaster της ζωής. Να της διδάξουμε το αξίωμα του Hicks: «It’s just a ride, baby».
Ανυπομονούμε να ενδώσουμε στην πιο εγωιστική πράξη της ζωής μας. Μια πράξη στεφανωμένη με αγάπη.

Tuesday, August 16, 2005

PARENThesi

Έχει ζέστη αυτές τις μέρες και τα air condition γουργουρίζουν νυχθημερόν. Λίγη δουλειά, λίγη ζήλια για τους άλλους που πάνε διακοπές. Δεν πειράζει. Η έγκυος πλήττει. Το μυαλό της έχει μεταφερθεί στην κοιλιά της. Έχει ανάγκη ένα χάδι, πολύ περισσότερο από πριν. Ζεσταίνεται. Φοβάται.

Οι μικρές συνήθειες αρχίζουν μία-μία να αναχωρούν με τον τρόπο τους. Τσιγάρο στο μπαλκόνι, με λόξυγκα μετά από τρεις ρουφηξιές. Ένα βιαστικό σπλιφ στον απορροφητήρα. Οι φίλοι που χασμουριούνται. Η τηλεόραση που εκκρίνει. Η μουσική που φθίνει.

Ποιο tagline ποτίστηκε με ιδρώτα; Πόσες ποιητικές συλλογές εκδόθηκαν το 2004; Τι όμορφο διάβασα πρόσφατα; Τι με συγκίνησε πριν λίγο; Τι με νοιάζει;

Η σκέψη της έρχεται και φεύγει σε κύματα. Πως νά ’ναι; Θα έχει τα μάτια μου / της; Θα με αγαπάει; Πότε θα μου πει «σε χρειάζομαι»; Πότε «α γαμήσου»; Θα γίνει χορεύτρια; Θα της αρέσουν οι Smiths, οι Neubauten, το techno;

Τέκνο δικό μου. Ενός εύπιστου Θωμά. Ενός ήπια αιρετικού «μειώνεσθε και αραιώνετε». Τέκνο δικό της. Της βούλησης. Της λογικής. Της λατρείας.

Σε λίγες μέρες θα γίνουμε γονείς.

Μαζί της φοβάμαι κι εγώ.

Wednesday, August 10, 2005

VHS or BETA


H τρομερή punk-dance μπάντα από το Kentuky, ανοίγει το "night on fire", το υπέροχο ντεμπούτο lp της στην Astralwerks, με το ομότιτλο κομμάτι:

I’m set free and I’m ready to go
You can’t stop me and you already know
The best days of our lives have yet to come
(...)
Two times and back again this is really startin’ to grow old
Two times back again we’re leavin’ this behind
And when you hear from you’ll know it when it’s time
We’re listenin’ believin’ that it’s true
I feel it, you know I feel it!!!

Put your hands together and we’ll light this night
We’ll light this night on fire…

Αφιερωμένο στον φίλο macmanus που μου τους έμαθε και μου τους αντέγραψε...

Monday, August 08, 2005

Pictures at an Exhibition

"Το βίντεο, ένα νέο μέσο εγγραφής που στη δεκαετία του ’60 παίρνει τη θέση του δίπλα στο κινηματογραφικό φιλμ, για να το αντικαταστήσει ολοκληρωτικά στη συνέχεια, με τις πολλαπλές δυνατότητές του προσφερόταν ιδιαίτερα στη χρήση αλλά και στην εξάρθρωση πολλών κωδίκων συγχρόνως, ανάμεσα στους οποίους η εικόνα, τηλεοπτική και μη, ο προφορικός και γραπτός λόγος, η φωνή, ο ήχος και η κοινή τους μήτρα, η σιωπή, έδωσαν την ευκαιρία για νέα και πολυσήμαντα οπτικοακουστικά έργα." - Άννα Καφέτση, Επιμελήτρια.

Βιντεογραφίες - Οι πρώτες δεκαετίες
Από τη συλλογή του ΕΜΣΤ
Διάρκεια: 13/7/2005-31/12/2005
Πειραιώς 254


Εκτός από καποιες καταστασιακές παπαριόλες, που αναπόφευκτα συναντά κανείς σε τέτοιες ρετροσπεκτίβες αφιερωμένες σε μια τάση ή ένα καλλιτεχνικό κίνημα (από το 60 και εντεύθεν), η σχετικά καλοστημένη έκθεση περιέχει έργα τεσσάρων πολύ δυνατών (κατ' εμέ) καλλιτεχνών:

Του Bill Viola



Του Garry Hill



Του Robert Wilson



Και βέβαια του πρωτοπόρου της Video Art, Κορεάτη Nam June Paik.
Εδώ, αντί για φωτογραφία παραθέτω μια φράση του που σηκώνει πολλή συζήτηση (όχι αυγουστιάτικα!):

"The culture that's going to survive in the future is the culture that you can carry around in your head."

Saturday, August 06, 2005

Coventrivia

Αχ, αυτό το Coventry....

Είναι η πόλη την οποία η γυναίκα του τοπικού άρχοντα Leofric, Λαίδη Godiva, διέσχισε γυμνή επάνω σ' ένα άλογο, το 1041 σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τους δυσβάστακτους φόρους που επέβαλλε η αυλή. Λέγεται ότι οι όλοι οι κάτοικοι της πόλης είχαν κλειστεί στα σπίτια τους για να μην είναι αυτόπτες μάρτυρες της γύμνιας της. Όλοι εκτός κάποιου Tom. Εκεί έχει τη ρίζα της η έκφραση "peeping Tom" (= ηδονοβλεψίας).

Είναι η πόλη που τον 14ο Αι. εθεωρείτο η ισχυρότερη των West Midlands.

Είναι η πόλη που χάρισε στην Αγγλική γλώσσα και την έκφραση "send to Coventry" (=εξοστρακίζω), λόγω κάποιων γεγονότων που έλαβαν χώρα στην περιοχή το 1647.

Είναι η πόλη της γηραιάς Αλβιώνος όπου γεννήθηκε η (κουρελιασμένη πλέον) αυτοκινητοβιομηχανία. Το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής ήταν αυτό της Daimler το 1896.

Είναι η πόλη που ισοπέδωσαν ολοσχερώς οι Γερμανοί στις 14 Νοεμβρίου του 1940, μετά από μια ενδεκάωρη βροχή από βόμβες (blitzkrieg) που μετέτρεψε σε σκόνη 43.000 σπίτια και τον Καθεδρικό Ναό της. (Ξαναχτίστηκε το 1962).


Είναι η πόλη που δέκα χρόνια μετά το blitzkrieg απέκτησε το παρατσούκλι Britain's Detroit. Πενήντα…τόσα χρόνια μετά, θεωρείται από τις πιο άσχημες πόλεις της Ευρώπης.

Είναι η πόλη με την μεγαλύτερη εγκληματικότητα στην Αγγλία. Ειδικά στην περιοχή - ghetto των Hillfields (που οι ντόπιοι την αποκαλούν HELLfields και η τοπική αστυνομία δεν πατάει ποτέ).

Είναι η πατρίδα του Rοbert Smith των Cure και της SKA /Reggae/Dub μπάντας των Specials που μεσουράνησε στα χρόνια του Θατσερισμού. Τόσο την περίοδο όσο και την πόλη περιγράφει πολύ γλαφυρά το τραγούδι τους, Ghost Town:

This town, is coming like a ghost town
All the clubs have been closed down
This place, is coming like a ghost town
Bands won't play no more
Too much fighting on the dance floor


Είναι όμως και η πατρίδα της πιο «συναισθηματικής» ποδοσφαιρικής ομάδας της Αγγλίας, των Sky Blues ή Coventry F.C. (Κλαψ!)


Και, τέλος, είναι η πόλη στην οποία ξόδεψα τρία χρόνια απ' τη ζωή μου σπουδάζοντας και η απάντηση στην ερώτηση "που θα ήθελες να βρίσκεσαι αυτή τη στιγμή;".

Friday, August 05, 2005

Η Γενεαλογία του Remix

Barbara KruggerΤη δεκαετία του ’50 στους δρόμους και τις αλάνες των γκέτο του Kingston της Jamaica ξεπήδησε μια νέα μορφή διασκέδασης. Ήταν τα λεγόμενα Sound Systems. Ένας DJ / Selekta / Promoter ντάνιαζε σ’ ένα φορτηγάκι δίσκους, πικάπ, ηχεία και μια γεννήτρια, χρέωνε ένα πολύ μικρό ποσό «εισόδου» που κάλυπτε το αλκοόλ και το φαγητό των θαμώνων (και αποτελούσε για τον ίδιο μια καλή «μπάζα» στους τότε χαλεπούς καιρούς) και έστηνε υπαίθρια πάρτι.

Αρχικά η μουσική που παιζόταν ήταν αμερικάνικα R’n’B από δίσκους που έφερναν οι ταξιδεμένοι Τζαμαϊκανοί. Με τον καιρό, όμως, η εγχώρια μουσική παραγωγή άρχισε να ανθίζει και ο κόσμος ζητούσε όλο και περισσότερο τον ντόπιο ήχο. Το πρώτο 100% Τζαμαϊκάνικο μουσικό ιδίωμα, γεννήθηκε από την διασκευή εκείνων των R’n’B ακουσμάτων και δεν ήταν άλλο από το SKA.

Ένας από τους πρώτους περιζήτητους, και αργότερα ο δημοφιλέστερος, sound system DJs, ήταν ένας ικανότατος επισκευαστής ραδιοφώνων, ο King Tubby.

Αρχικά όλοι οι Selectors τον ήθελαν στο πλευρό τους επειδή το τροπικό κλίμα αλλά και οι... σαμποτέρ αντίπαλοι DJ προκαλούσαν καταστροφές στον ηχητικό εξοπλισμό και εκείνος ήταν πάντα πρόθυμος να τους βοηθήσει. Αργότερα, ο Tubby (το κανονικό του όνομα ήταν Cecil Rennie) αποφάσισε να στήσει το δικό του ... μαγαζί με την ονομασία Tubby’s Hometown Hi-Fi.

Το Tubby’s Hi-Fi sound system έγινε εξαιρετικά δημοφιλές λόγω της υψηλής ποιότητας ήχου, των αποκλειστικών κομματιών που έπαιζε, αλλά και των... χειροποίητων ηχητικών εφέ (echo – reverb) που χρησιμοποιούσε για να ‘χρωματίζει’ τον ήχο του - που τριπάριζαν το πλήθος.

King TubbyΤο 1968 ο King Tubby ξεκίνησε να δουλεύει ως κόπτης δίσκων για τον παραγωγό Duke Reid, σε ένα από τα πρώτα ανεξάρτητα στούντιο της Jamaica, το Treasure Isle. Όταν του ζητήθηκε να αφαιρέσει τα φωνητικά από κάποια κομμάτια ώστε οι τελάληδες ή MC’s (Masters of Ceremonies) να λένε τα... δικά τους στα πάρτι των sound systems, πάνω από το κανάλι της μουσικής, ο Tubby – αγγιγμένος από το χέρι του Jah – έκανε μια συγκλονιστική για την εξέλιξη της μουσικής ανακάλυψη.

Πειράζοντας σε κάποια κομμάτια τα κανάλια των διαφορετικών οργάνων στην πρωτόγονη κονσόλα, μπορούσε να αλλάξει την τονικότητά τους, να αυξομειώσει τις εντάσεις, δίνοντας έμφαση σε αυτά που του ταίριαζαν περισσότερο, και να τους προσθέσει βάθος, ηχώ κλπ.

Μαζί με άλλους ηχολήπτες, δημιουργούσε ολοκαίνουρια κομμάτια που βασίζονταν στον ήχο των πρωτοτύπων αλλά με τις προσθαφαιρέσεις οργάνων, εφέ κλπ. επενέβαινε στο ηχόχρωμά τους και κατ’ επέκταση στο αντίκτυπο που είχαν στ’ αυτιά και στον εγκέφαλο των ακροατών! Εξαιτίας της απίστευτης αποδοχής που έχαιραν αυτά τα πρώιμα remix από τους πρώιμους “clubbers”, η δημοτικότητα του sound system του Tubby εκτινάχθηκε στα ύψη, δίνοντάς του τη δυνατότητα να ανοίξει το δικό του στούντιο.

Εκεί ο Tubby, ως ένας δημοφιλής παραγωγός πλέον, είχε τη δυνατότητα να προσαρμόζει τα μηχανήματα (είχε εξελιχθεί και η γνώση του στα ηλεκτρονικά), να πειραματίζεται με τον ήχο και να συνδυάζει την παλιά με την νέα στουντιακή τεχνολογία δημιουργώντας έτσι μια ατμοσφαιρική και εντελώς προσωπική παλέτα ήχων. Αυτό τον έκανε περιζήτητο σε όλους του ‘ψαγμένους’ μουσικούς των 70’s από όλο τον κόσμο που συνέρεαν στο στούντιο, του έδιναν τα master tapes και του ζητούσαν το δικό του ηχητικό interpretation της μουσικής τους, το οποίο πολύ συχνά εξελισσόταν σε κάτι καινούριο και μη αναγνωρίσιμο. Σίγουρα όμως ατμοσφαιρικό και μοναδικό. Όπως ο ήχος των πρωτόγονων -πλέον- sound systems…

Με την προσθήκη και των δικών του απίστευτων μουσικών, ο άοκνος King Tubby βυσμάτωνε στην κονσόλα τα εφέ του και τη χρησιμοποιούσε ως μουσικό όργανο που μπούκωνε, ‘υπογράμμιζε’, προσέθετε, έκοβε και έραβε και ντάμπιαζε (dub = γεμίζω, βουλώνω, προσθέτω) τον ήχο με αποτέλεσμα να φτιάξει ένα νέο είδος μουσικής, βασισμένο σε remix του original. Tο Dub είχε γεννηθεί!

Το παράδειγμά του ακολούθησαν –εν παραλλήλω και αργότερα- και άλλοι μηχανικοί του ήχου που είχαν εξελιχθεί σε μουσικούς όπως ο «πολύς» Lee -scratch- Perry.

Wikipedia et al, remixed by... King Spyro

Thursday, August 04, 2005

Turntablism


Κανείς από τους μηχανικούς της Technics δεν μπορούσε να φανταστεί ότι το 1969, η επινόηση του πικάπ με μηχανισμό direct drive (SP-10) επρόκειτο ν’ αλλάξει τη ροή της μουσικής τόσο στον τρόπο που την ακούμε, όσο και στον τρόπο που αυτή δημιουργείται.

Το γλυκό έδεσε, λίγα χρόνια μετά όταν οι μηχανικοί της ίδιας εταιρείας «άκουσαν» την ανάγκη για τη δημιουργία ενός μοντέλου heavy duty που να αντέχει στη συνεχή χρήση, τους πειραματισμούς, τον ιδρώτα και τα δάκρυα των απανταχού DJ’s, αλλά και τις δονήσεις των dance floors.

Έτσι γεννήθηκε το SL-1200MK2 (ή -πιο απλά- ΜΚ2).

Χάρη στην απίστευτη αντοχή του, που οφείλεται στα κράματα αλουμινίου του μπράτσου, της βάσης, του πλατό και τμημάτων του μηχανισμού, αλλά και χάρη στη δυνατότητα αλλαγής του pitch, που εξισορροπεί τα bpm και βοηθάει στο beatmatching, το MK2 ανακηρύχθηκε σε βασιλιά των Clubs διατηρώντας μέχρι σήμερα τη λειτουργικότητα, αλλά και την ομορφιά του.


Όμως υπήρξε και μια κάστα μουσικών και DJ που λάτρεψε το πικάπ (είτε ήταν το SL-1200, είτε τα Vestax, δεν αδικούμε κανέναν) σαν "μεσο", επειδή εκτός των άλλων τους παρείχε τη δυνατότητα της κύλισης του δίσκου επάνω στο πλατό και το γρατζούνισμα των grooves από τη βελόνα, με αποτέλεσμα έναν ήχο που ακουγόταν σαν SCRAAAATCH.

Πρώτος ο Τζαμαϊκανός DJ Cool Herc -αρχές της δεκαετίας του '70- είχε την ιδέα να παίζει τον ίδιο δίσκο σε δύο πικάπ ταυτόχρονα ώστε να ‘χειραγωγεί’ τους reggae και funk ήχους του με τη χρήση του μίκτη, κόβοντας το κομμάτι πότε στο ένα deck και πότε στο άλλο, δίνοντας έτσι την εντύπωση ότι πρόκειται για ένα ατέρμονο beat. Αυτή η μέγιστη σύλληψη χάρισε επάξια στον «Cool Ηρακλή», τον τίτλο του Πατέρα του Hip-Hop.

Στα μέσα της ίδιας δεκαετίας, oι Grand Wizard Theodore και Grand Master Flash πειραματίστηκαν και τελειοποίησαν τις τεχνικές αυτές, προσθέτοντας το ταλέντο και την μαστοριά τους. Οι πειραματισμοί τους είχαν ως αποτέλεσμα την εφεύρεση του 'cutting' (κοπτοραπτική ήχων και ρυθμών με τη χρήση μίκτη) και του 'scratching' -προσθήκη των scratch από κρουστά, τρομπέτες, ομιλίες κλπ. επάνω στο κανάλι ήχου του άλλου deck.

Η pop (με την έννοια popular) μουσική, μετά απ' όλα αυτά δεν θα ήταν ποτέ πια η ίδια.

Γιατί τα λέω, όμως, όλα αυτά; Γιατί το 2001, ο σκηνοθέτης Doug Pray, απεικόνισε όλη τη φιλοσοφία του Turntablism σε ένα ντοκιμαντέρ, με τον τίτλο Scratch, το οποίο παρουσιάζει την ιστορική και πολιτισμική εξέλιξη του ‘κινήματος’ καθώς και κόντρες, συνευρέσεις και συνεντεύξεις με μερικούς από τους μεγαλύτερους DJ του.

Tuesday, August 02, 2005

Νεκρόφυλλα

Αν τυχόν περάσει κανείς απ' το περίπτερο, ας κλείσει τα μάτια μπροστά στα εξώφυλλα της ESPRESSO και της Traffic.

Σαν να μην είναι αρκετή η αμηχανία και το μούδιασμα μπροστά σε μια τέτοια τραγωδία. Σαν να "πρέπει" οι δύο ανεκδιήγητες εμετοφυλλάδες να ταΐσουν την "ανθρώπινη περιέργεια" τέφρα και φρίκη.

Ξεμένω από λογια μπροστά σε τόσο αμοραλισμό.
Τόσο του πομπού, όσο και του (πιθανού) δέκτη.

Monday, August 01, 2005

DEMOκρατία!



Το Assembly διοργανώνεται εδώ και 14 χρόνια στο Ελσίνκι της Φιλανδίας και θεωρείται πλέον το μεγαλύτερο και εγκυρότερο φεστιβάλ ψηφιακών τεχνών -αλλά και demoparty- στον κόσμο.
5000 συμμετέχοντες από 20 χώρες του κόσμου, διαγωνίζονται στις ικανότητες προγραμματισμού, μουσικής σύνθεσης, σχεδιασμού γραφικών (το σύνολο των οποίων ορίζει το demo* σαν standalone product), αλλά και στο gaming, το animation και γενικότερα τα media arts.

Η φετινή διοργάνωση που κράτησε από τις 28 έως τις 31 Ιουλίου, επεφύλασσε και μια έκπληξη. Η μοναδική ενεργή ελληνική ομάδα που ασχολείται με τη δημιουργία demos, οι ASD (Andromeda Software Development), κέρδισαν την πρώτη θέση ανάμεσα σε 15 συμμετοχές στην κύρια κατηγορία του διαγωνιστικού τμήματος, που ονομάζεται 'Combined Demo'. Μάλιστα η αποδοχή του demo τους με τίτλο “Iconoclast” ήταν τόσο μεγάλη (αξίζει να διαβάσει κανείς τα σχόλια που συνοδεύουν την παρουσίαση του link), που η διαφορά στις ψήφους από το demo που κατέλαβε τη δεύτερη θέση, ξεπέρασε τις 4000.

Συγχαρητήρια ASD!

* Το demo, μια μορφή ψηφιακής τέχνης που απαιτεί εκτενή γνώση προγραμματισμού με μια γερή δόση σκηνοθετικής δεινότητας, είναι ουσιαστικά ένα πρόγραμμα / software που αποτελείται από προγραμματισμένα γραφικά που σχεδιάζονται σε πραγματικό χρόνο στην οθόνη, ζωγραφισμένα γραφικά και μουσική, συνδυασμένα και συγχρονισμένα αρμονικά μεταξύ τους με σκοπό να επιδείξουν τόσο τις δυνατότητες του υπολογιστή στον οποίο τρέχουν, όσο και τις ικανότητες των ανθρώπων που το έφτιαξαν τόσο ως μονάδες, όσο και σαν ομάδα.