<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d11938511\x26blogName\x3dVjay\x27s+club\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://vjockey.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://vjockey.blogspot.com/\x26vt\x3d2063663167565333136', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Vjay's club

Tuesday, June 07, 2005

Berlin: die sinfonie der grosstadt



Γυρισμένη το 1927 από τον πρωτοπόρο Γερμανό κινηματογραφιστή Walther Ruttmann, η ταινία "Βερολίνο, Συμφωνία για μια Μεγάλη Πόλη" αποτελεί την πρώτη κινηματογραφική απεικόνιση του καλλιτεχνικού κινήματος Neue Sachlichkeit - ή σε απλά Ελληνικά λειτουργισμού.

Η ταινία αφηγείται μια τυπική ημέρα μιας πόλης, από το ξημέρωμα έως τα μεσάνυχτα. Απουσιάζει η φωνή του αφηγητή, και το ρόλο αυτό αναλαμβάνει ο συνδυασμός εικόνας και μουσικής. (Δυστυχώς δεν έχει διασωθεί το αυθεντικό soundtrack).

Παρόλα τα 78 χρόνια της, ο θεατής του σήμερα μπορεί να διαπιστώσει τη διαχρονικότητα αλλά και την επιδραστικότητα της ταινίας σε διάφορες μεταγενέστερες κινηματογραφικές 'σχολές'. (Αρκεί να δει κανείς μια από τις πρώτες σκηνές με το τρένο που πλησιάζει στο σταθμό)

Απόλυτη οικονομία στη φωτογραφία, γωνίες λήψης και πλάνα που θυμίζουν γραφιστικές συνθέσεις και ένα ρυθμικό μοντάζ - σεμινάριο συνθέτουν αυτό το οπτικό ποίημα που περιγράφει όχι τις συνήθειες των κατοίκων της μεγαλούπολης, αλλά την ίδια την πόλη σαν οντότητα. Ίσως με τον ίδιο τρόπο που περιέγραφε ο Italo Calvino τις "Αόρατες Πόλεις" του.

4 Comments:

Blogger LemmyCaution said...

Μπράβο ρε σπύρο. Που το ξέθαψες αυτό; Ο Ruttman ήταν οπερατέρ νομίζω στο Metropolis, οπότε μάλλον θα την κατέχει καλά την τέχνη. Που το είδες;
Γιατί δεν το ποστάρεις και στο cineblog;

8:28 PM  
Blogger Zpi said...

Συμφωνώ κι εγώ. Αλλιώς μπορούμε να βάλουμε απλά ένα ποστ με λινκάκι, αν και θα ήταν καλύτερα να μπει αυτούσιο.

12:50 AM  
Blogger spyros said...

Εννοείται ότι το post είναι στη διάθεσή σας, παιδιά. Χαρά μου!

11:29 AM  
Blogger LemmyCaution said...

Σπύρο στείλε ένα mail στο zpi με το mail address σου να σε βάλει στους contributors να το ποστάρεις ως έχει. Είναι κρίμα να γίνει μόνο λινκ το διαμαντάκι σου.

12:44 AM  

Post a Comment

<< Home